Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

majko.sk
Označenie inzercie
Miloš Majko

Označenie inzercie

  Dnes je 12. 12. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia Nahorny Karabach
Označenie inzercie
Expedicia 100. vyrocie VOSR Petrohrad
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedícia Moldavsko - Podnestersko - Ukrajina   2015
Označenie inzercie
Obcan rozhodni -MAJKO
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Historické fotografie
Sereď
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
Linky
Videá

Moderný trajekt je ako malé mesto - I.

Miloš MajkoDátum09. 01. 2010 17:59:28TémaCestovanie
 Nalodenie na trajekt v Benatkach
Lodná doprava v prímorských krajinách je tak nevyhnutná, ako u nás bežná autobusová. Má výhody, ktoré my suchozemci nie sme veľmi zvyknutí využívať. Moderný trajekt má kapacitu niekoľko stoviek až tisícok ľudí na až ôsmych či dvanástich palubách, v podpalubí desiatky plne naložených kamiónov a stoviek osobných áut. To všetko sa plaví po svetových moriach, zo štátu do štátu, ba dokonca aj vo vnútrozemí. Lodná doprava je lacnejšia a efektívnejšia. Šetria sa pohonné hmoty, pneumatiky, diaľnice, príroda... Nevýhodou tohto druhu dopravy je čas. Pokým autom sa napríklad zo Severného Talianska (Venezia) na úplný juh autom dostane človek pohodlne aj pod 12 hodín, trajektom cez prakticky celé Jadranské more to do Gréckeho Patras trvá až 36 hodín. I na trajekte sa však dá urobiť program, ktorý voľný čas vhodne vyplní. Fotoreportážou prinášame priebeh oných 36 hodín v pohľade na vodičov kamiónov, študentov histórie a archeológie idúcich aj s vyučujúcimi za pamiatkami Grécka, bežných pasažierov či detí, ktoré aj s rodičmi cestujú na dovolenku. Prinášame pohľad do vnútra trajektu, ktorý je takým maličkým mestom plaviacim sa niekde uprostred miliónov kubických kilometrov morskej vody. Fotografiami predstavíme paluby, bazény, kajuty, reštaurácie, kaviarne, herne či oddychové časti lode slúžiace stovkám ľudí na takmer dva dni a dve noci pobytu pri plavbe do zvolenej destinácie. Reportáž čitateľov zavedie na palubu trajektu Ikarus Palace Gréckej lodnej spoločnosti Minoan Lines na pravideľnej linke z Talianskych Benátok do Gréckeho Patras. Ako súkromne, tak služobne som veľakrát za najvhodnejší spôsob dopravy zvolil lietadlo. No i vlastné auto v kombinácii s trajektom má svoje čaro. Je to niečo, čo by cestovateľ nazval - keď je aj cesta cieľom...

Fotogaléria k článku:





Zobraziť všetky fotografie









 Lode plávajú po vopred určených námorných cestách. Stretnutie s inou loďou je po dlhých hodinách pohľadu na šíre more určitou atrakciou.
Popis: Lode plávajú po vopred určených námorných cestách. Stretnutie s inou loďou je po dlhých hodinách pohľadu na šíre more určitou atrakciou.
 Separácia odpadov funguje aj na lodi.
Popis: Separácia odpadov funguje aj na lodi.


























 Recepcia na lodi.
Popis: Recepcia na lodi.







 Nočná paluba
Popis: Nočná paluba




 Bankomat umiestnený na jednom z poschodí lode.
Popis: Bankomat umiestnený na jednom z poschodí lode.


















 Pasažieri trajektu kochajúci sa pohľadom na Benátky z výšky ôsmej paluby. Po opustení Benátok dlhé hodiny nebude k videniu nič iné, ako samá voda...
Popis: Pasažieri trajektu kochajúci sa pohľadom na Benátky z výšky ôsmej paluby. Po opustení Benátok dlhé hodiny nebude k videniu nič iné, ako samá voda...







 Interiéry barov na trajekte sú skutočne zaujímavé.
Popis: Interiéry barov na trajekte sú skutočne zaujímavé.








 Paluba lode slúži k životu mnohých cestujúcich po celú dobu plavby.
Popis: Paluba lode slúži k životu mnohých cestujúcich po celú dobu plavby.











 Grécky Patras. Po 36 hodinách plavby.
Popis: Grécky Patras. Po 36 hodinách plavby.


















 Prázdny trajekt. Všetky poschodia skontrolované a pripravené na upratovanie. A cestu do Benátok.
Popis: Prázdny trajekt. Všetky poschodia skontrolované a pripravené na upratovanie. A cestu do Benátok.














 Hornaté pobrežie  Albánska.
Popis: Hornaté pobrežie Albánska.
 Záchranné člny - niektoré aj pre 100 pasažierov.
Popis: Záchranné člny - niektoré aj pre 100 pasažierov.












 V Benátskom prístave sa stretajú lode zvučných mien plávajúce pod vlajkami štátov ako napr. Bahamy, Panama a pod.
Popis: V Benátskom prístave sa stretajú lode zvučných mien plávajúce pod vlajkami štátov ako napr. Bahamy, Panama a pod.

 Tí, ktorí si nezakúpili kajutu spia tam, kde sa im podarí uchytiť miesto. Pod schodami, v chodbách či jednoducho na palube. Preto sa kľudne môže stať, že prechádzajúc po palube je potrebné prekročiť spacák s odfukujúcim obsahom...
Popis: Tí, ktorí si nezakúpili kajutu spia tam, kde sa im podarí uchytiť miesto. Pod schodami, v chodbách či jednoducho na palube. Preto sa kľudne môže stať, že prechádzajúc po palube je potrebné prekročiť spacák s odfukujúcim obsahom...




 Po vyplávaní lode na šíre more sú napustené bazény včítane výrivky a detského bazénika. Pri bazénoch priamo na palube je bar.
Popis: Po vyplávaní lode na šíre more sú napustené bazény včítane výrivky a detského bazénika. Pri bazénoch priamo na palube je bar.


 Niekoľkopodlažné garáže. Nakládku áut určuje posádka podľa voper premysleného plánu. Miesto kde bude auto počas plavby umiestnené závisí od miesta vylodenia. Autá parkujú niekedy 10 cm od seba.
Popis: Niekoľkopodlažné garáže. Nakládku áut určuje posádka podľa voper premysleného plánu. Miesto kde bude auto počas plavby umiestnené závisí od miesta vylodenia. Autá parkujú niekedy 10 cm od seba.
 hornej palube lode je aj heliport.
Popis: hornej palube lode je aj heliport.
















 Palubná vstupenka na trajekt. Odporúčam rezerváciu internetom, počas sezóny sa na poslednú chvíľu auto nemusí do trajektu vojsť.
Popis: Palubná vstupenka na trajekt. Odporúčam rezerváciu internetom, počas sezóny sa na poslednú chvíľu auto nemusí do trajektu vojsť.



 Vnútorné reštaurácie a kaviarne. Rôzny interiér, rôzna výbava, rôzne štýly. Iba ceny sú "trošku" iné ako na pevnine...
Popis: Vnútorné reštaurácie a kaviarne. Rôzny interiér, rôzna výbava, rôzne štýly. Iba ceny sú "trošku" iné ako na pevnine...


 Medzipristátie na jednom z Gréckych ostrovov.
Popis: Medzipristátie na jednom z Gréckych ostrovov.


































































 Prístavné remorkéry  PILOT vyťahujú mohutné výletné lode až takmer na otvorené more. Zároveň navádzajú posádku k správnym mólam.
Popis: Prístavné remorkéry PILOT vyťahujú mohutné výletné lode až takmer na otvorené more. Zároveň navádzajú posádku k správnym mólam.




 Obchody na palube trajektu
Popis: Obchody na palube trajektu






 Svetoznáme a jedinečné námestie Sv. Marka v Benátkach trošku z iného pohľadu.
Popis: Svetoznáme a jedinečné námestie Sv. Marka v Benátkach trošku z iného pohľadu.













 Navigácia ukazuje miesto plavby. Sem tam namiesto autíčka vyhodila otáznik, no my sme si boli istí, že auto máme v podpalubí.
Popis: Navigácia ukazuje miesto plavby. Sem tam namiesto autíčka vyhodila otáznik, no my sme si boli istí, že auto máme v podpalubí.















































 Na lodi každý využíva čas inak.
Popis: Na lodi každý využíva čas inak.









 Grécka ostraha prístavu a polícia sa starajú o bezpečnosť prístavu.
Popis: Grécka ostraha prístavu a polícia sa starajú o bezpečnosť prístavu.

Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
›REGISTROVANÍ MENOM‹
registrovaní nickom
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
Foto Atelier Majko
Označenie inzercie
Reporter24.sk - Slovenský spravodajský portál - internetová televízia
Označenie inzercie
Považie On Line
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Označenie inzercie
BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Bratislava nahlas
Označenie inzercie
Sered On Line
Označenie inzercie
Ján Budaj
Označenie inzercie
INFOSLOBODA
Označenie inzercie
Bratislava Live
Označenie inzercie
Orava-Kysuce
Označenie inzercie
CYKLOCESTOVANIE
Označenie inzercie
Novohrad a Podpolanie
Označenie inzercie
Policia On Line
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie

Milos Majko

Create Your Badge
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Cestovanie 4
Označenie inzercie
Bottom panel

© majko.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na majko.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign

BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Obcan rozhodni
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie