Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Miloš Majko

Označenie inzercie

  Dnes je 14. 12. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia Nahorny Karabach
Označenie inzercie
Expedicia 100. vyrocie VOSR Petrohrad
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedícia Moldavsko - Podnestersko - Ukrajina   2015
Označenie inzercie
Obcan rozhodni -MAJKO
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
ŠKOLA DEMOKRACIE
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Historické fotografie
Sereď
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
Linky
Videá

Moskva - odkial odchádzajú vlaky na Transsibírsku magistrálu - Транссибирская магистраль

Miloš MajkoDátum14. 02. 2018 23:19:13TémaCestovanie
200

Транссибирская магистраль - Moskva, na hoteli po večeri. Škoda zabíjať vzácny čas strávený v zahraničí - so synom máme túlavé topánky, odchádzame do mesta. V metre pozerám podklady poslané od Dušana Ščepku týkajúce sa Transsibu. Najznámejší vlak najdlhšej trasy na svete ROSSIA 2Jaroslavskej železničnej stanice v Moskve na trasu dlhú 9298 km  odchádza pred polnocou. Prestupujeme na Kurskej a mierime na Jaroslavskú stanicu.

Pri vchode do stanice prechádzame detektormi a po bezpečnostnej ptrehliadke si na pol hodinu sadáme v jednej z "výžeriek"  a následne mierime na nástupište. Sneží, no dežurne v uniformách pred vozňami vítajú cestujúcich a kontrolujú im cestovné lístky porovnávajúc údaje v nich s údajmi v ich dokladoch. Fotím syna pri niektorých vozňoch a dávame sa do debaty s jednou z dežurnych. Je vidieť, že s cudzincami prichádza do kontaktu často. Je milá a komunikuje bez problémov. 

Priznám sa, pri pohlade na onedlho odchádzajúcu súpravu do Vladivostoku na východe Ruska sa cítim asi ako gembler, ktorému zakážu hrať na automate. Tak rád by som nastúpil a konečne si splnil dlhoročný sen. Tentokrát to ale nejde. Čas vyhradený na Moskvu je obmedzdený nielen letenkou, ale aj tým, čo a nakú dobu máme so sebou pri ceste zbalené. A keď už Transsib, tak nie len prekonanie vzdialenosti, ale samotná cesta musí byť cieľom. 

Fotíme nultý stĺp s kilometrážou  trasy Moskva - Vladivostok  a v čakárni informačné tabule s odchodmi vlakov. Atraktívne sú prakticky všetky destinácie, do ktorých z tejto železničnej stanice vlaky odchádzajú.

Necelú hodinu po legendárnej Rossii 2 odchádza ďalšia súprava. Dušan telefonicky na diaľku čekuje údaje - táto súprava ide podstatne dlhšie, čo je spôsobené dlhšími prestávkami v staniciach po trase. Na túto súpravu sú lacnejšie aj cestovné lístky. Vo všeobecnosti pri ruských železniciach platí, že čím menšie číslo vlaku, tým ide o luxusnejšie, atraktívnejšie a drahšie cestovanie.

Cestovanie vlakom vo všetkých štátoch bývalého  ZSSR je obľúbené, pomerne lacné a pre väčšinu občanov dostupné ako viac menej jediná možnosť na prekonávanie veľkých dialok.

Na hotel odchádzame spokojní a už v metre sa rozhodujem - tento rok Transsib dáme.

V klude kaviarne vyhľadávam reálne možnosti a letecké spojenia, ktoré by z tejto cesty urobili skutočný cestovateľský zážitok.

Takže pravdepodobne to bude takto:

Bratislava - Moskva: letecky

Moskva - Irkutsk: Transsib - prvá časť cesty. Prestávka na Bajkale. Pravdepodobne jedna alebo snáď dve noci pri jazere, ktoré len tak obísť nemožno.

Irkutsk - Vladivostok: Transsib - druhá časť cesty. Vo Vladivostoku 2 dni. Pokračovanie autom do Nachodky a späť. 

Vladivostok - (Sachalin)  - Yakutsk: letecky. Hľadám možnosť s aspoň jedným prestupom s dostatočne dlhou prestávkou na Sachaline. Asi netreba hovoriť, o akú oblasť hlavne počas Studenej vojny sa jednalo. Musíme vidieť, aje keď len na jeden deň.

Sachalin - Yakutsk: letecky. Tri až 4 dni v centrálnej Sibíri v meste, ktoré je postavené na permafroste (asi 200 m hrubý večný ľad)

Yakutsk - Viedeň (BUD,BTS): letecky s čo najpriamejším letom s minimálnymi prestávkami pri nevyhnutných prestupoch.

- - -

Naplánované, nakalkulované. Časovo asi 18 dní. Viac, ako šestina sveta. Moskva, Bajkal, východ Ruska, uplný východ Ruska Sachalin, Sibír. Preletených a vlakom prejdených asi  30 000 km. Koho láka pridať sa? Optimálne dokopy traja. Už len riešiť, či na jar, v lete (to radšej nie), na jeseň, alebo si užijeme tú skutočnú zimu na Sibíri...

Informácie na:  chcemist@naexpediciu.sk


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko

Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
Mladi reporteri
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
Foto Atelier Majko
Označenie inzercie
Reporter24.sk - Slovenský spravodajský portál - internetová televízia
Označenie inzercie
Považie On Line
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Označenie inzercie
BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Bratislava nahlas
Označenie inzercie
Sered On Line
Označenie inzercie
Ján Budaj
Označenie inzercie
INFOSLOBODA
Označenie inzercie
Bratislava Live
Označenie inzercie
Orava-Kysuce
Označenie inzercie
CYKLOCESTOVANIE
Označenie inzercie
Novohrad a Podpolanie
Označenie inzercie
Policia On Line
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie

Milos Majko

Create Your Badge
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Cestovanie 1B
Označenie inzercie
Bottom panel

© majko.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na majko.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign

BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Obcan rozhodni
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie