Prihlási sa Prihlási sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Miloš Majko

Označenie inzercie

  Dnes je 14. 12. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Expedicia Nahorny Karabach
Označenie inzercie
Expedicia 100. vyrocie VOSR Petrohrad
Označenie inzercie
Kazachstan Astana 2017
Označenie inzercie
Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia DONBAS 2016
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016
Označenie inzercie
Expedicia  Za polárny kruh 2016
Označenie inzercie
Expedícia Moldavsko - Podnestersko - Ukrajina   2015
Označenie inzercie
Obcan rozhodni -MAJKO
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
ŠKOLA DEMOKRACIE
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
Na zamyslenie...
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Historické fotografie
Sereď
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie
Linky
Videá

Vojaci síce bojujú, no žudia musia ži svoje ažké životy... - Expedícia Donbas 2016 - 1. čas.

Miloš MajkoDátum08. 10. 2016 14:53:35TémaCestovanie
200

Čas našej expedície na východ  Ukrajiny - oblas  Donbas je tu. Ranný  RegioJet z Trnavy do Košíc - pohodlná bussines clas so servisom na niekožko hodín cesty, následne zo všetkých strán močom bezdomovcov "splznená" autobusová stanica v Košiciach s rozheganým ukrajinským busom do Užhorodu. Cez štátnu hranicu prechádzame pomaličky a colnica, resp. pomalos colníkov spôsobí maškanie hneď v úvode našej cesty. Colníci nám dávajú pocíti, čo je sloboda pohybu. Aspoň si uvedomujeme, že odchádzame mimo  EÚ a po návrate si budeme viac váži vožné cestovanie cez štátne hranice.

V Užhorode čakáme na nočný rýchlik  číslo  13  Užhorod - Kyjev s odchodom   18:28 domáceho času, ktorým sa do rána dostaneme do Kyjeva. Luxus RegioJetu sa mení na "plackarnyj", čo znamená, že vo vozni sme "na policiach" počas noci povykladaní pädesiaty štyria. A vozňov v ukrajinskom rýchliku nie je pä či sedem ako v našom, ale zhruba dvadsa. Večerný čajík v štýlovom poháriku od dežurnej a následne už len vnímame chrápanie, smrad spotených ponožiek, rôznorodos jedál každého z cestujúcich  a pravidelné klopkanie kolies vozňa pamätajúceho socializmus o kožaje. O úrovni toalety po viac ako 15 hodinách jazdy a pädesiatych štyroch pasažieroch sa zmieňova podrobne nebudem, čo ak ste práve po večeri...

Na hlavnej kyjevskej železničnej stanici vystupujeme niečo po desiatej predpoludním. Naše prvé kroky smerujú do   McFoxy    fast foodu, ktorý u nás známy nie je. Najeme sa a následne odkladáme ruksaky do staničnej úschovne. Metrom odchádzame na Majdan, prejdeme si hlavnú ulicu  Chrescatyk a dobre sa najeme v slušnej reštaurácii za mimoriadne slušné ceny. U mobilného operátora  KYIVSTAR  si dobíjam kredit na SIM kartu s platnosou na celom území Ukrajiny a to hlavne o výkonný internet s dostatkom prenostu dát. SIM kartu mám zakúpenú od expedície MOLDAVSKO-PODNESTERSKO-UKRAJINA  a používam ju v tablete vždy, keď som na Ukrajine. Kupujem tri rolky toaletného papiera s fotografiou Vladimíra Putina (suvenír), niekožko magnetiek na domácu chladničku a robím ďalšie fotografie atraktívneho centra mesta.  V Kyjeve sme do  21:18 hodiny večernej, kedy nastupujeme na ďalší nočák číslo:  124 - tentokrát smerujúci na východ Ukrajiny do oblasti Donbas.

Aj tu cestujeme v tzv. "dobytčáku" - inak triedu vozňu tejto kategórie pridelila moja manželka so synom pri našej spoločnej ceste do Odessy minulý rok - znovu si dávame výborný čajík zo samovaru umiestneného priamo v každom vozni (cena 6 UaH)  a už druhú noc zaspávame (alebo sa o to aspoň snažíme) na lehátku v smrade vytvorenom desiatkami spolucestujúcich. Vo vlakovej súprave sa zvýšil počet vojakov v plnej výstroji smerujúcich do oblasti vojnového konfliktu. Debatujú medzi sebou s fžašami alkoholu, čo nakoniec považujeme za pochopitežné, nakožko na rozdiel od nás, oni idú nielen do danej oblasti, ale aj priamo do vojny.

V Konstantinovke vystupujeme niečo po deviatej hodine ráno. Tak ako železničné stanice počas celej trasy, aj túto stráži niekožko vojakov v nepriestrelných vestách a so samopalmi v rukách. Pozor! - to fakt nie je sranda, sme vo vojnovej oblasti. Ide o skutočnú nárazníkovú zónu a niekožko kilometrový úsek od mesta po separatistami ovládaný výchd krajiny. Už na peróne sa nám núkajú taxikári ochotní nás zavies nielen kdekožvek v oblasti kontrolovanej ukrajinskou armádou, ale aj do Donetska, či vlastne kdekožvek mimo správu Ukrajiny. A to oficiálne, ale aj načierno - bez bumažky. Priznávame, chceme sa frontovej línii priblíži čo najviac, no táto naša cesta je úvodnou - sondovacou a ďalej sa vyberieme až na základe vybavených príslušných povolení.

Ubytovávame sa v prvom hoteli o ktorom vieme hlavne to, že je blizučko stanice. Skutočne, asi 150 metrov ideme pešo a izba pre troch je objednaná. Nie, neriskovali sme, ono totiž cez štandardné rezervačné portály nebolo možné v danej oblasti hotely rezervova zo zahraničia a plati za ne kartou.

Prvý deň využívame na spoznanie mesta, v ktorom malo ži až  75 000 obyvatežov. Teda pred vojnou a počas fungovania priemyselných závodov v meste.

Do centra mesta sa vezieme maršrutkou za 4 UaH. Neutajíme sa nielen v maršrutke, ale ani na uliciach. Evidentne "inostranci" a to ešte s fotoaparátmi v rukách práve tu bežným zjavom nie sú... Prezeráme miestny rínok, niekožko obchodov a končime ako inak, vo výbornej reštaurácii s krásnou obsluhou. źudia, tie slovanské dievčatá sú fakt krásne...

Po výbornej večeri sa vraciame na hotel s tým, že ráno odchytíme niektorého z taxikárov a vyberieme sa k frontovej línii. Noc je strašná, úroveň hotela kazia stovky komárov systematicky na nás po celú noc útočiacich. Až ráno sa dozvieme, že už dlho majú v hoteli vytopené pivnice a voda slúži komárom ako liaheň. No nič, nabudúce budeme ostražitejší a zvýšenú vlhkos ovzdušia pri vstupe do hotela budeme posudzova oveža kritickejšie.

Začína ráno necelých 20 km od  východnej časti Ukrajiny obsadenej separatistami. A my ideme k nej...

Pokračovanie v druhej časti reportáže z našej cesty na Donbas.


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobrazi všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko

Skry všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentova môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateža novín ide o pokus zachova určitú formu vožnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokožvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli by v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívatežmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívatežov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívatežov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vyda túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívatež za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmaza príspevky, ktoré budú porušova pravidlá diskusie, prípadne budú obsahova reklamu, alebo ich súčasou budú reklamné odkazy. Vydavatež novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Prida komentár
Mladi reporteri
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovatežský portál
Označenie inzercie
Foto Atelier Majko
Označenie inzercie
Reporter24.sk - Slovenský spravodajský portál - internetová televízia
Označenie inzercie
Považie On Line
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Označenie inzercie
BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Bratislava nahlas
Označenie inzercie
Sered On Line
Označenie inzercie
Ján Budaj
Označenie inzercie
INFOSLOBODA
Označenie inzercie
Bratislava Live
Označenie inzercie
Orava-Kysuce
Označenie inzercie
CYKLOCESTOVANIE
Označenie inzercie
Novohrad a Podpolanie
Označenie inzercie
Policia On Line
Označenie inzercie
Vyhžadávanie
Posledné komentáre
naEXpediciu.sk - cestovetelsky portal
Označenie inzercie

Milos Majko

Create Your Badge
TransSibírska magistrála - Cestovatežská relácia
Označenie inzercie
Kniha Nezna revolucia Mytny
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
Cestovanie 1B
Označenie inzercie
Bottom panel

Š majko.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkožvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateža alebo autora článku zakázané.
Design: Š Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: Š Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na majko.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavatež novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavatež nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign

BEZPECNE MESTO
Označenie inzercie
Obcan rozhodni
Označenie inzercie
ALBANIA dovolenka 2014
Označenie inzercie