Skip to content

"Roky z nás robili národ žijúci od jednej zľavovej "akcie" po druhú, dnes uznávajú, že letáky sú anachronizmus."

Obchodné raťazce už roky zamorujú naše poštové schránky, ale aj vchody bytoviek a nevyhnutne potom smetné koše a skládky miliónmi reklamných letákov. Pod tlakom novej situácie (kombinácia finančných dopadov COVID-u a poplatkov za odpady) začínajú od toho ustupovať. Roky z nás robili národ žijúci od jednej zľavovej „akcie“ po druhú, dnes uznávajú, že letáky sú anachronizmus.Podľa prieskumu GfK sa nákup potravín a drogérie z dôvodu „akcie“ neustále znižuje, stávajú sa neúčinnými.
Rovnako treba, priatelia, „uťať“ zamorovanie verejného priestoru politickými bilboardami a letákmi ( o tom ale inokedy) . Ako prvý sa u nás letákov vzdáva Lidl : .„Rozhodli sme sa významne znížiť spotrebu papiera. Sme presvedčení, že informovať o našej ponuke sa dá aj inak, ekologickejšie, a pritom stále efektívne,“. Tento jeden reťazec míňal na letáky 4000 ton papiera ročne… odteraz ušetrí milióny za papier, tlač, aj za poplatky producenta odpadu. . Na rozhodnutie reťazsa Lidl mali vplyv – okrem ekologického srdiečka, ktoré bude teraz všade promovať – aj spomínané poplatky za odpad, nastavené MŽP. Rozhodnutie reťazca Lidl je teda signálom, že politika MŽP dosahuje svoje ciele : menej vyrúbaných stromov, menej odpadov. Na nadchádzajúce zasadanie NRSR predložím nové legislatívne opatrenia, ktoré k podobným rozumným rozhodnutiam podnietia – ako verím – aj ostatné reťazce.
Fotka Jana Budaja.
Zdroj: FB
]]>