Ďalší chodník bol pre chodcov prakticky dva týždne neprechodný. Obchádzať výkop museli po ceste.

Ď

A rovnako nebudú už riskovať ani úraz poťažne život chodcov. Chce to len rozmýšľať, prípadne sa zaujímať o to, ako bezpečnosť chodcov pri rekonštrukciách riešia v zahraničí. Nie, nepoučili sa. Pravdepodobne znovu nie je žiaden poslanec, prednosta ani primátor a  ich  manželka či dieťa, ktoré by bolo odkázané chodiť po blate, rozkopanom chodníku, alebo kočík s dieťaťom  tlačiť po najfrekventovanejšej ceste v meste, ktorou tentokrát výjazd na rýchlostnú komunikáciu R1 v smere na Trnavu, Trenčín a Bratislavu nepochybne je.       Posledné dva týždne prebieha pripájanie Sociálnych bytov mesta Sereď na verejnú kanalizáciu (áno, tu a teraz v roku 2021), čo si vyžiadalo rozkopanie chodníka a počas stavebných prác aj jeho blokovanie stavebnými mechanizmami. Ako tento stav pre bezpečnosť chodcov (NE)vyriešili kompetentní? Výkop na chodníku ohradili, čím po chodníku zamedzili prechádzanie chodcov úplne. Všetci chodci, ako aj už spomenuté mamičky s kočíkmi počas doby rekonštrukcie museli snáď  len meter široký výkop ohradený z oboch strán obchádzať po ceste a to sa ešte aj veľa krát vyhýbať odstaveným autám pred mestskou nehnuteľnosťou Sociálnych bytov. A pritom stačilo obyčajné, jednoduché a lacné premostenie výkopu. Pre neznalých situácie, počas dňa je pre hustotu premávky a spôsob jazdy väčšiny vodičov problémom do tejto cesty vycúvať autom. To však vedia všetci, okrem ľudí na úrade. Prečo je tomu tak?  Skutočne sa nedočkáme rozmýšľajúcich volených zástupcov a úradníkov? Fakt je treba nešťastie, aby veci boli menené? Poznámka na záver pre neznalých pomerov – Trnavská ulica má chodník len po jednej strane a tak obídenie výkopu po inom chodníku možné skutočne nebolo.]]>

16 komentárov

  • Nuž, nič iné neostáva tam bývajúcim ľuďom len si kúpiť krídla a lietať. Však páni tade nechodia, oni sa vozia.

  • Mieste spokojný z ničím,keď sa nerobí nič nadavate keď sa robí zas frflete kto by vám vyhovel?

  • Čo ste nepochopili, stále píšete sem keď sa v meste niečo robí, že je to rozkopané a ľudia musia obchádzať vykopanu jamu a tak ďalej .Keď sa niečo prerába tak ľudia musia chvíľku vydržať.

  • Martin 29. novembra 2021, 9:30 – vdaka za vysvetlenie.
    Ja nekritizujem to, ze Mesto Sered nieco robi, preraba, rekonstruuje, ale sposob, akym su prace vykonavane – ak je na to dovod.
    V tomto pripade o napajani mestskej budovy na verejnu kanalizaciu v roku 2021 !!, som este nepisal. To pride.
    V clanku som kritizoval OHROZENIE BEZPECNOSTI CHODCOV tym, ze JEDINY chodnik na mimoriadne frekventovanej Trnavskej ulici na 2 týzdne odstavili tak, ze bolo chodcami a kocikmi nutne obchadzat metrovy vykop po ceste.
    Neviem, ci je poukazanie na ohrozenie bezpecnosti chodcov nepochopitelne, no keby toto nejakym nedopatrenim urobili v civilizovanej krajine smerom na zapad od nas, kompetentni by niesli zodpovednost. Skor si dovolim povedat, ze elementarny pud sebazachovy a profesionalita ludi organizujucich taketo prace, by im toto nedovolili.
    Za najvaznejsi problem povazujem fakt, ze k tomuto zlyhaniu doslo ZNOVU a to po dvoch upozorneniach na obdobne zlyhanie iba nedavno. Znamena to teda, ze nejde o nahodu, ako sa nam snazili nahovorit kompetentni, ale o SYSTEMOVU CHYBU v riadeni takychto prac na verejnych priestranstvach.
    Kazda firma ked riesi nejake rozkopavky, vyluky dopravy ci obmedzenia, musi mat k nim prislusne povolenia. U Mesta Sered to neplati?
    Opakuje sa stav z NEZAKONNEHO POSTUPU pri realizacii pristavby schodista v objekte socialnych bytov?
    Ako vtedy, aj teraz sa NESCHOPNOST KOMPETENTNYCH prenasa problemami na obcanov. Prednosta uradu Krajcovic by mal konat – v prvom menovanom pripade sa ospravedlnil, co je samozrejme malo. Mysli si snad, ze ked niekomu zmasakruje dieta obchadzajuce vykop po ceste, skusi ospravedlnenie znovu?
    Pytam sa – dokedy bude amaterizmus pritomny pri prakticky vsetkom, co mesto vykonava? A je uplne jedno, ci je to vgescii priamo uradu, alebo niektorej mestskej eserocky, kedze obe vlastni mesto.
    A pritom Mesto Sered ako investor pri takychto pracach ma moznost a myslim si ze vo verejnom zaujme aj povinnost stanovit take poziadavky na dodavatela, aby sa popisanym problemom vyhlo. To by ale bolo aktualne, keby niekto niekedy myslel aj na obcanov a chodcov.
    Takze obdobna situacioa ako pri rekonstrukciach chodnikov pri svetelnej krizovatke.

  • a pritom staci VZDY pri takejto situacii nevyplatit Stavebny dozor aj Veduceho prac. Tito Mysli tel ia zrazu vedia co treba urobit. No a ked to urobia dostanu len minimalne peniaze ale uz nie Premie. Hlupost Idiotom musite vzdy skasirovat. Su to Vase peniaze.

  • Dobrý deň ja bývam v nových domoch a cez Trnavskú chodím zo psom a na prchádzky aj s kočíkom keď tu je sestra.Ani som nevedela že tam býva pán Majko ale nadávala som veľa na tú ohradu.To nevedeli tam dať nejeké dosky?A špina okolo tých bytov na chodníku aj pred tým rómskym domom.Autá parkujú na tráve že ani tade som nevedela prejsť.Je to tu jedna neschopná banda.Nepochádzam zo Seredi ale už banujem že sme tu stavali dom.

  • “debyl” … Pán Majko, už si nastal aj mňa. Ozaj, skús sa vžiť do práce iných. A nie len chodiť a “reklamovať”!!! Vet je to stavenisko vedľa teba je perfektne označené!

  • Milan Tóth 30. novembra 2021, 18:32 – mozes mi upresnit, co ma vzivanie sa do prace inych, co ma vobec praca tych ludi spolocne s ohrozenim bezpecnosti chodcov?
    Tu samovysetrenim si stanovenu diagnozu prehliadam a pripomeniem, ze zakladom vecnej reakcie v diskusii je analyzovanie obsahu clanku. Ten nie je o praci, samotnej rekonstrukcii, ba dokonca ani o tom, preco Mesto Sered hovna ludi byvajucich v mestskej nehnutelnosti este v roku 2021 skladovalo v zumpe, ked pomaly dve desatrocia je na ulici kanalizacia.
    Clanok je o opatovnom zablokovani tentokrat jedineho chodnika na ulici a presmerovani chodcov na jednu z najfrekventovanejsich ciest v meste.
    Ak je potrebne este zjednodusenejsie vysvetlenie, ozvi sa a pokusim sa este pomalsie a este podrobnejsie…

  • Preco sme poukazali na dalsie neprofesionalne konanie kompetentnych osob z MsU vo vztahu k chodcom?
    Na Trnavskej byvame uz prakticky 22 rokov. Mne skutocne nik nemusi vysvetlovat, ako vodici jazdia po ceste a ako je bezpecny pohyb chodcov mimo chodnik, ktory je inak len na jednej strane.
    Viem co to je niekolkokrat denne cuvat z dvora na cestu a styri razy sme mali havarovane auta pred ohradou (cez zeleny travnaty pas), raz vyvalene niekolkorocne stromy po havarovanom aute a raj auto pred branou napasovane tak, ze sme museli pockat, kym ho odpracu.
    Nasledky cuvania do cesty u vedlajsej mestskej nehnutelnosti sa zdrzujucich mentalne vyborne vybavenych vodicov niekolkokrat do roka dokumentuje policia.
    Ale nebezpecnost tejto cesty pre chodcov najlepsie popisal iny diskutujuci pod inym clankom. Z jeho prispevku inak hovoriaceho o jazdeni v celom meste vyberam:
    “Minule som bol odstaveny na ceste kde je shellka pri sedite, pekna rovna cesta , samozrejme naložena audi a 4 r.v pred kristom si tade letela peknych nech netrepnem 130 km/h. Ledva dobrzdil miernu zakrutu, ktora začina pri umyvarke kde sa testuje.. Nemam slov”
    A slov nemam ani ja…

  • a kde su ti najebanci zeleny?ved nevidiet cely den policajne auto,ale mestsky capy vedia vyberat cely rok pokutu pod mostom.

Miloš Majko

Niečo o mne

Moje meno je Miloš Majko, pracujem akonovinár, redaktor nezávislých spravodajských portálov, občiansky aktivista v prvej línii.

V článkoch sa najčastejšie venujem tzv. nepohodlným témam.

—Vítam Vás na mojom blogu.