Skip to content

Nemecké železnice znížili cestovné na 9 Eur za mesiac, slovenské chcú rušiť 30% spojov

Neustále zvyšovanie cien pohonných hmôt núti už dnes aj úplne bežných ľudí pri pravidelných cestách napr. do zamestnania meniť auto za hromadnú dopravu, spravidla vlak. Väčšina okolitých krajín sa snaží vychádzať v ústrety poškodeným ľuďom zvýhodňovaním cestovania hromadnými dopravnými prostriedkami. Ako je tomu v zahraničí a ako u nás?

Nemecko od včera, teda 01. júna 2022 na celé leto zaviedlo mimoriadne odvážny experiment v spoplatnení hromadnej dopravy a to mesačný lístok na všetky regionálne vlaky v Nemecku v hodnote 9 Eur na mesiac. Zaujímavé je, že lístok platí aj na mestskú dopravu v mestách. Čo je tak mimoriadne výhodné, že sa kompetentní boja preplnenia regionálnych vlakov cestujúcim.

Slovenský dopravca po zásahu jedného z „politických mysliteľov“ voči súkromnému prepravcovi hradiaci sa označením „národná dopravca“ so štátnym znakom nezodpovedajúcim príslušnej legislatíve na lokomotívach:

platiacich cestujúcich vozí ako dobytok aj v takýchto vozňoch:

Slovenské železnice so službami ani len nepribližujúcimi sa službám železníc už len v Českej republike nehovoriac v Rakúsku, Nemecku alebo ďalších západných krajinách uvažujú o zrušení až 30 % spojov.

Odvolávať sa na nedostatok finančných prostriedkov je v súčasnej dobe mimoriadne trúfalým a arogantným gestom zo strany kompetentných orgánov, keďže spoločnosti v súčasnej situácii trpia, nie firmy platené zo štátneho rozpočtu, alebo bežní ľudia tvoriaci tento rozpočet svojou prácou, k čomu potrebujú dennodenne cestovať. A cestovať ako ľudia, nie dobytok v zničených 40 ročných vozňoch a čakajúcich na meškajúce vlaky na železničných staniciach os*aných ako napr. v Seredi.

Počas korona opatrení sme žiadali v súlade so zákonom 211/2000 Z.z. železničnú spoločnosť o sprístupnenie informácií ekonomického charakteru a to napr. výšky platov a odmien manažérov štátnych železníc, ale aj ostatných zamestnancov. Samozrejme nie menovite (s ohľadom na GDPR) ale funkčne. Čo si myslíte? Aké informácie sprístupnili železnice? Ak vás napadlo, že asi žiadne, tak nie ste ďaleko od pravdy, s platovými podmienkami manažmentu, ktoré by bolo následne možné porovnať s platmi výkonných zamestnancov a to nielen v štátnej organizácii ale v súkromnom sektore sa zrovna veľmi nechválili. Prečo asi?

Tak nám teda zostali „len“ meškajúce vlaky, posprayované súpravy v civilizovaných štátoch viditeľné maximálne na odstavných koľajách pred vyradením a os*atý perón železničnej stanice ako služba pre čakajúcich a platiacich klientov spoločnosti.

Na základe medializovaných informácií má prebiehať spor medzi jednotlivými ministrami. Vážení politici, občanov vôbec nezaujíma váš spor, osobné antipatie a mocenské zápasy. Ak nechcete každý deň odpratávať mŕtvoly zúfalých ľudí páchajúcich ekonomické samovraždy spred ešte jazdiacich vlakov, prestaňte si navzájom dokazovať kto má väčšie „gule“ a vráťte sa konečne k plneniu sľubov, ktoré ste nám občanom dali pred voľbami. Očakávame zmenu k lepšiemu a nie sústavné hádky a konflikty automaticky prenášané na ľudí, ktorí mnohí z vás po váš takmer celý aktívny život svojou prácou platia.

Prestaňte už konečne analyzovať situáciu, nevymýšľajte vymyslené a pozrite sa ako to robia v iných krajinách, kde dobro pre občanov nemajú len vo volebných programoch, ale presadzujú ho aj v praxi.