V článku publikovanom 04. 11. 2020 sme napísali toto:
Vozidlo je vo vode ponorené tak, že je zatopený celý motorový priestor vrátane prevodovky a ostatných súčastí. Nie je vylúčené, že pri náraze došlo k poškodeniu olejovej vane, prípadne iných súčastí, z ktorých alebo cez ktoré do vody mohli uniknúť oleje či iné prevádzkové kvapaliny. Auto v kanáli Derňa bolo nahlásené aj na Zelenú linku Ministerstva životného prostredia, ktorá podľa našich informácií kontaktovala Mestskú Políciu a teda bude sa zaujímať o to, či auto bolo odstránené tak, aby nedošlo k znečisteniu životného prostredia.
Nepochybne stojí za zamyslenie, ako je možné, že osoba, ktorá spôsobila dopravnú nehodu, resp. vlastník vozidla jeho bezpečné odstránenie nezabezpečil okamžite po dopravnej nehode, ale čakal až na vyzvanie políciou. Uvedomuje si vlastník vozidla aké škody na životnom prostredí by mohli byť spôsobené v prípade úniku prevádzkových kvapalín či olejov do vody?
Je prinajmenšom zvláštne, že osud auta nezaujímal jeho majiteľa až do momentu, kedy ho kontaktovala polícia s tým, že je povinný auto z Derne vytiahnuť.
Boli sme na OO PZ v Seredi, ktorá predmetný prípad riešila. Nie však len polícia bola zainteresovaná do riešenia tejto udalosti. Vec riešila aj Slovenská inšpekcia životného prostredia, správca toku, hasiči a MP. Všetci okrem majiteľa si totiž uvedomovali skutočné riziko pre životné prostredie a to možnosť úniku nielen olejov a prevádzkových kvapalín od motora, prevodovky, brzdového a chladiaceho systému, ale aj paliva a to priamo do toku Derne, alebo pôdy na jej brehoch. Štát teda urobil všetko, čo v danej veci urobiť mohol.
Na základe výziev polície v ohlásenom čase malo dôjsť k vyzdvihnutiu auta nákladným autom s ramenom.
















